nacija.hr

Populizam Živog zida i Ivana Pernara na djelu: Želimo vas upropastiti kako bismo vas mogli zastupati?!

Živi zid napravio performans ispred malog prodavača jagoda

Tekst: Elvis Duspara

Ekipa iz Živog zida je jučer napravila perfomans gdje su prolaznicima dijelili besplatno jagode. Trebao je to biti vrhunski PR materijal u kojem bi ukazali na nerealan tečaj kune i na probleme koje imaju domaći proizvođači. Također je to trebao biti materijal koji bi prikazao Živi zid kao one koji potiču domaću proizvodnju.

Na svim naslovnicama je trebao biti Ivan Pernar kako vuče viličar ili kako s kašetom u ruci dijeli jadnim i obespravljenim građanima toliko nedostižne jagode. Uglavnom vrhunski osmišljeno i odrađeno sve do trenutka dok ne dolazi nova pošiljka, a Pernar, uvjeren kako su oni jedine zvijezde koje imaju pravo na jagode, samouvjereno govori: „Evo ga, stiže i nova tura.“

Kada je shvatio da to nisu njihove jagode, kaže Pernar: „Aha, to je za neki drugi štandić.“.

I tu kreće priča na koju u Živom zidu nisu računali. Taj “štandić”, taj “mali, nebitni štandić” iza kojega stoji netko “nebitan”, potpuno je nevažan jer je tu sada veliki, jedini, neponovljivi, Ivan Pernar na svom „velikom“ štandu koji je sklepan od tri pomoćna prijenosna “štanda”.

Taj netko tko prodaje jagode i živi od svoga rada je na svom “malom štandiću” čekao da mu stignu njegove jagode koje će taj dan prodavati. Nije ih kupio iz proračunskih sredstava nego je mukotrpno pazio i uzgajao kako bi ih mogao prodati.

Taj “mali, jadni i nebitni” prodavač na svom “malom štandiću” nije među onih 23.000 OPG- ova koji su se zatvorili otkako je Hrvatska ušla u EU, a nad kojima kuka Ivan Pernar. Da je kojim slučajem propao, možda ne bi niti smetao jer bi Pernar slavodobitno mogao reći kako je od ulaska u Hrvatsku propao 23.000 i jedan OPG. Zamislite, koji bi to tek PR bio? Dođe Pernar ispred HNB-a dijeliti jagode i krene s pričom kako je tu nekada bio štand s jagodama, ali koji je, eto, propao jer Živi zid nije bio na vlasti?!

I sad mu tu neki “mali” čovjek, koji nije propao, nego radi i bori se, smeta dok Živi zid dijeli jagode koje je otkupio od domaćih proizvođača?! U biti, ne smeta on Pernaru, jer on i nije konkurencija Živom zidu kad oni dijele jagode besplatno. Poslušajte Pernara u videu i obratite pozornost na njegovo ponašanje prema tome “malom i nevažnom” prodavaču koji prodaje svoje jagode na svom “malom i neuglednom štandiću”.

Ivan Pernar kreće s pričom kako domaći proizvođači nemaju kome prodati svoju robu… ja Robin Hood, mi kupili domaće jagode,…

I onda dolazi ON. Radnik. Čovjek. Proizvođač. Domaći. Dolazi onaj koji živi od svoga rada. Onaj koji ima taj svoj “štandić” pored HNB-a i pokušava živjeti od svoga rada. Ukazuje na problem koji su mu napravili. Oni sliježu ramenima koja govore: „Žao nam je, ali mi zastupamo samo one koji su propali. Nas ti ne zanimaš.“

On, Čovjek, kaže:  „Mogu ih baciti u smeće! Kome ste pomogli? Meni niste pomogli! Šta ću ja danas s tim jagodama?“

Živi zid sliježe ramenima. Ne znaju što raditi jer se ne snalaze. Nisu naučeni na takve situacije. Ovdje se ne radi o nekom OPG-u koji je propao.

Taj Čovjek s tog “malog štandića” im lijepo kaže da je proizvođač koji radi jagode već 25 godina i pita ih što će on s tim jagodama koje neće moći taj dan prodati.

Kaže im da nemaju pojma i odlazi. Kako Živi zid ima novaca za jagode i nije problem u novcima u tom trenutku neka Žena iz Živog zida, shvaćajući situaciju, kaže:  „Odi kupi jagode kod tog čovjeka!“.

U tome trenutku Ivan Pernar, veliki borac za male ljude, postaje minijaturni ivan pernarčić dok se čuje njegov glas koji govori: „Kad je tako drzak, nema šanse!“

To mu nije dosta, pa kreće s pričom kako ovaj Čovjek ne gleda u širinu. Zamislite samo?!

Taj Čovjek proizvodi jagode 25 godina. Taj Čovjek se bavi robom koja je visoko pokvarljiva roba. Taj Čovjek, ako ne proda svoje jagode taj dan, može ih baciti. Cijele godine se muči, brine, sadi,… i u kratkom vremenu ih mora prodati. Njemu svaki sat znači kao jedan dan. I zamislite sad, ne gleda u širinu?!

No, taj Čovjek gleda kako da preživi i to mu je i uža i šira slika. On samo prodaje svoje jagode, a koje su očito toliko dobre da ih već 25 godina ljudi rado kupuju.

A Živi zid neka razmisli o novom sloganu koji gleda u širinu: „Želimo vas upropastiti kako bismo vas mogli zastupati.“











Loading…

Komentiraj

Podjeli sa nama svoje mišljenje

Vezani članci