Evolucijsko napredovanje? Ipak ne-evolucijsko propadanje čovjeka!

Naš zaljubljenik u zadivljujući od Boga stvoreni svijet molekularne biologije iznosi informacije iz novih istraživanja koje pokazuju kako mutacije nikako ne daju dokaz za ideju darvinovske makro-evolucije, niti mogu s vremenom dovesti do makro-evolucije.

Tekst: Marko Pinhas

Ove su godine genetičari proveli analizu 215.000 ljudskih genoma u potrazi za dokazima evolucije. Iako je naslov njihovog članka „Masivna genetska studija pokazuje kako ljudi evoluiraju“ obećavajući[1], članak zapravo pokazuje kako znanstvenici pod utjecajem dogme evolucije ne mogu racionalno sagledati činjenice iz biomedicine koje nepobitno dokazuju kako ljudi i sva ostala stvorenja genetski propadaju uslijed čovjekova pada[2]. Samo jedna pogrešna mutacija u ljudskom genomu dugačkom 3,2 milijarde baznih parova dovoljna je da se imunološki sustav čovjeka isključi[3], jedna mutacija u lamin genu dovoljna je da se dijete rodi s progerijom pri kojoj drastično ubrzano stari ili da pati od mišićne distrofije ili oštećenja živaca[4]. Također je jedna mutacija u genu ključnom za razvoj mozga dovoljna da uzrokuje teži oblik autizma[5]. Lista mutacija gena i pripadajućih bolesti nesagledivo je dugačka jer jedan oštećeni gen može biti odgovoran za nekoliko bolesti ili više gena odgovorno za jednu bolest[6]. Također se danas zna da su ljudske fizičke osobine kontrolirane brojnim genima i različitim vrstama regulatornih DNK sekvenci. Najteže i često katastrofalne su svakako mutacije u razvojnim genetskim regulatornim mrežama koje kontroliraju razvoj čovjeka nakon začeća. U svim tim nebrojenim primjerima mutacija nema niti jednog primjera pozitivne mutacije, mutacije koja bi pokazala napredovanje čovjeka prema nečemu boljem, o čemu evolucionisti sanjaju i što bi trebao biti njihov uniformistički metodološki pristup – sadašnji procesi mutacija kao odgovor na „evolucijsku“ prošlost. Čovjek neminovno propada, svaka iduća generacija postaje sve lošija kopija originalno savršeno stvorenog čovjeka i to je ono što podaci potvrđuju. I samo starenje je proces nakupljanja štetnih mutacija kroz život do točke kada vitalne funkcije počinju otkazivati. U gore spomenutoj analizi promatrali su genetska varijacije ljudi u Engleskoj i pokušali ih povezati s dugovječnošću iako s evolucijskog stajališta pojam „prilagođeniji“ ne predstavlja nužno pojedinca koji dulje živi, već onoga tko ostavlja više potomstva iza sebe, što su i sami priznali u navedenom članku. Pokušali su svojim radom potvrditi efekt selekcije pojedinih genetskih varijanti vezanih uz duži životni vijek, međutim kako sami priznaju „pronašli su samo nekoliko pojedinačnih genetskih varijanti, koje su gotovo sve identificirane prethodnim studijama“ vezanim uz pojedine bolesti koje automatski skraćuju duljinu života. Osim tih štetnih varijanti pronađene su i pojedine varijante koje su prema njihovom shvaćanju „intrigantne“ i „iznenađujuće“, a to su one koje potvrđuju vezu između kasnijeg ulaska u pubertet i produžene dugovječnosti. Iako je za evolucionističko poimanje ovo intrigantno, za shvaćanje znanstvenika kreacionista to nije nimalo iznenađujuće ako se uzme u obzir da su ljudi Starog zavjeta živjeli do deset puta dulje u odnosu na današnje ljude jer su imali puno manje nakupljenih štetnih mutacija do tada, a ako se razvuče njihova skala starenja vjerojatno im je i djetinjstvo dulje trajalo (o tome vidi ovdje).

Pa gdje su onda ovi evolucionistički znanstvenici pogriješili u provedenoj analizi i zaključcima?

Prvo, analizirali su uobičajene genetske varijante kod relativno zdravih pojedinaca, stoga nije niti čudno što nisu pronašli negativne veze s ljudskim zdravljem. Većina genetičara kreacionista smatra kako su najuobičajenije DNK varijacije rezultat originalno ugrađenih varijacija u samom Adamu i Evi, a čija se distribucija dogodila u biblijskom vremenskom periodu[7],[8]. Da su išli analizirati rijetke genetske varijante otkrili bi veze s bolestima, činjenicu dobro dokumentiranu u biomedicini. 86% štetnih mutacija u genima odgovornim za kodiranje proteina dogodile su se u zadnjih 5.000-10.000 godina prema službenim podacima[9].

Evolucionisti su prisiljeni vjerovati kako se dobre mutacije ipak događaju, kako se vrste[10] razvijaju, iako nemaju nikakvih dokaza za to, iako nitko od njih ne bi volio čuti od liječnika kako su mu pronašli neku mutaciju u genomu. Kako je poznati biolog Nelson Cabej izjavio :“Čitavo stoljeće proučavanja mutacija nije nam dalo niti jedan potvrđeni primjer mutacije gena koji bi doveo do adaptivne morfološke promjene višestaničnih životinja“. S druge strane imamo na tisuće dokumentiranih negativnih posljedica mutacija u medicini.

Jedino što preostaje evolucionistima je nadati se kako će se ipak nešto otkriti, kako su događaji u prošlosti bili drugačiji, ili će biti drugačiji u budućnosti. Mogu samo sanjati kako će ljudi možda evolucijski dobiti plivaće kožice na nogama, oči poput mačke i škrge poput ribe uslijed globalnog zatopljenja i potapanja kopna[11]? Što da im odgovorimo osim da zahvaljući najsuvremenijoj znanosti nemamo dovoljno vjere da bi bili evolucionisti.

[1] http://www.nature.com/news/massive-genetic-study-shows-how-humans-are-evolving-1.22565#/b1