nacija.hr

Krivovjerni njemački kardinali ne odustaju, a Zloduh Asiza budućnost svijeta?

Sa bloga Traditio Ecclesiae prenosimo par vijesti:

,,Strašljiva Crkva” ipak u većini, no njemački otpadnički biskupi se ne predaju – je li ovo početak plana B i stvaranja raskolničke crkvene zajednice?

Prenosimo izvješće njemačkih svjetovnih medija koja se temelje na obavijestima iz nekih njemačkih crkvenih medija:

Biskupi Njemačke biskupske konferencije žele zajedničke zaključke o Obiteljskoj sinodi, ali najprije čekaju Papinu odluku. ,,Sada je on na redu, rekao je berlinski nadbiskup Heiner Koch u ponedjeljak. Na temelju preporuka biskupâ on treba odlučiti kojim će smjerom Crkva u slučaju konfliktnih brakova i obiteljî krenuti.

Nakon toga njemački biskupi planiraju uputiti pastirske riječi svim biskupijama kako svaka biskupija ne bi krenula drugim putem. (Kako se neki biskupi ne bi vjerno pridržavali katoličkog nauka?!; napomena prevoditelja)

Prema mišljenju münchenskog kardinala Reinharda Marxa Sinoda je vjernicima otvorila mnogo slobodnog prostora. ,,Tu se odluka savjesti pojedinca zahtijeva u mnogim točkama, rekao je Marx u Münchenu. ,,Tu se ne smijemo miješati i naređivati. Stoga se po njegovu mišljenju zaključni dokument odriče jezika doktrinarnog osuđivanja.

Kod pitanja kako će Crkva postupati s rastavljenima ponovno oženjenima, ponajprije je nadležan župnik na licu mjesta, naglasio je Marx koji je i predsjednik Njemačke biskupske konferencije. ,,Mnogima sve to i neće biti puno, ali to je jako puno za zajednički hod u Crkvi. (Kompromis lokalno kako bi se protestantiziralo globalno? Tempirane bombe u zaključnom izvješću? – napomena prevoditelja)

Sinoda koja je zaključena u nedjelju dala je rastavljenima ponovno oženjenima nejasnu nadu u vezi s pripuštanjem Pričesti i potakla je ispit u svakom pojedinačnom slučaju bez predlaganja konkretnih koraka. Završni tekst puno zaostaje u odnosu na reformske prijedloge njemačke jezične skupine. Kod teme odnosa prema homoseksualcima jedva se nešto pokrenulo.

,,Ne mogu reći tko je dobio, a tko izgubio, rekao je nadbiskup Marx. Papin zaključni govor je ključ za tumačenje sinodskih tekstova. Franjo je u njemu rekao da prva zadaća Crkve nije osuđivanje, nego navještaj istine.

Biskup Franz-Joseph Bode iz Osnabrücka koji je skupa s Marxom i Kochom sudjelovao na trotjednom susretu u Rimu pokazuje zadovoljstvo zbog rezultata. On u međuvremenu nije mislio da uopće može doći do suglasja, rekao je Bode u Osnabrücku. Afrički biskupi nemaju ni približno takav individualistički pogled na temu obitelji kao Europljani.

,,Sinoda je posve jasno pokazala da je konzervativna Crkva, strašljiva Crkva u većini, rekao je talijanski vatikanist Marco Politi Njemačkoj obavijesnoj agenciji. Tako je po njegovu mišljenju propao pokušaj da rastavljeni ponovno oženjeni imaju posve jasno mogućnost ići na Pričest nakon nekog vremena pokore.

Izvor: welt.de/ dpa/ Iby

Kasperovci i vrijeme nakon Franje: spremaju li kasperovci bečkog kardinala Schönborna za nasljednika pape Franje?

(Rim) Pažnju među katolicima izazvao je članak koji je napisao Marco Ansaldo, vatikanist talijanskog ljevičarskog dnevnika La Repubblica o odlučnoj zaključnoj fazi Sinode. Ansaldo je izvijestio o ručku koji je Bečki nadbiskup, kardinal Christoph Schönborn tijekom posljednjeg tjedna Sinode imao skupa s Benediktom XVI. Ručak je bio u njegovom slobodno izabranom utočištu, samostanu Mater Ecclesiae u Vatikanu. To je sigurna stvar koja je rezervirana kao posjet učenika kod svog starog učitelja.
Nije pak sigurno na što Ansaldo aludira ili je u svakom slučaju želio aludirati da je kardinal Schönborn potaknuo Papu emeritusa da utječe na kardinala Müllera i preko njega na skupinu branitelja katoličkog sakramenta Ženidbe da na kraju ipak prođe dvotrećinska većina za Zaključno izvješće Sinode i da bi se moglo spriječiti dezavuiranje pape Franje koje se sve više pokazivalo u javnosti.
Činjenice
Činjenica je da je kardinal Schönborn već u Circulus-u Germanicus-u u ulozi moderatora imao centralnu ulogu da se ostvari zajednički dokument između suprotnih stavova kardinala Kaspera i kardinala Müllera. Činjenica je također da je izvješće njemačke radne skupine, iako bitno modificirano, postalo odlučnom formulom da se ,,spasi zaključno glasovanje i time i dvogodišnji rad Sinode. Činjenica je da je došlo do velike pobune među sinodskim ocima kada im je nakon tri tjedna zasjedanja Sinode papa Franjo kao zaključni dokument predložio faktički opet nepromijenjeni tekst dokumenta Instrumentum laboris koji su mnogo oštro kritizirali.
Činjenica je stoga, a to potvrđuju predstavnici svih strana, da ovaj dokument ne bi dobio potrebnu većinu na Sinodi. Činjenica je također i da bi time postao vidljiv težak rascjep u Crkvi. Rascjep koji je stoga i na koncu frenetičnim pregovorima doveo do nastanka jednog novog teksta koji je onda dobio potrebnu većinu iako u odlučujućem paragrafu rastavljenih ponovno civilno vjenčanih oko kojih se vrtjela cijela Sinoda samo zbog jednog glasa.
Činjenica ili željeni dojam?
Ni na koji način dosada nije potvrđeno je li i na koji način Benedikt XVI. zbilja djelovao na stvaranje kompromisnog rješenja. Ili je li i u kojoj mjeri kardinal Schönborn eventualno tvrdio ili samo natuknuo da je dobio podršku od Pape emeritusa u u odnosu prema drugim sinodskim ocima.
Činjenica je da Ansaldo htio stvoriti jedan takav dojam, a da osim zajedničkog ručka nije mogao spomenuti konkretne dokaze. Odlučujuća točka u njegovom članku na koncu nije ni bio ručak ni Benedikt XVI., nego lik Bečkog nadbiskupa kojega je bez oklijevanja u kontroverznim pitanjima na Sinodi ubrojio u progresiste.
Činjenica je i da je Marco Ansaldo pripadao među izabrane novinare koji su u svibnju sudjelovali na Gregorijani na tajnim susretima kasperovaca kojima su se predstavnici ,,novog milosrđa organizirali za Sinodu. Ansaldo je time u ovoj stvari jedna stranka. Time se njegovoj procjeni može dati veću težinu da kardinal Schönborn pripada progresističkom taboru jer je on dosada općenito drukčije svrstavan. Sam Schönborn nije sudjelovao na tajnom susretu. Tim više se može pretpostaviti da je Ansaldo s jasnom namjerom želio involvirati Benedikta XVI. u ovu stvar. Neovisno o tome da je Njemačkog papu trebao za svoju tezu o Schönbornu kao idealnom posredniku između dviju velikih ,,frakcija u Crkvi, između Argentinskog i Njemačkog pape.
Nakana: kardinala Schönborna dovesti u položaj za Franjinog nasljednika
Schönbornovoj diplomatskoj spretnosti je uspjelo, kaže Ansaldo, posredovati između progresista kojima se više puta javno svrstavao u pitanjima rastavljenih ponovno civilno oženjenih i homoseksualnosti i ratzingerovaca kojima ga se općenito svrstava kao Ratzingerova učenika, kao njegova suradnika u Kongregaciji za nauk vjere i zbog njegove podrške. Time je, tako cjelokupna slika koju se želi stvoriti, spasio Crkvu od pravog rascjepa i papu Franju od gubitka ugleda koji bi i zbog strukture osobnosti vladajućeg Pape mogao imati nepredvidljive posljedice.
Ansaldo je poglavito želio istaknuti ovaj bonus koji će Schönbornu uračunati mnogi unutar Crkve i pokazati na potomka stare franačke aristokratske loze koja je dala brojne diplomate i biskupe, odnosno dovesti ga u igru. Znajući da papa Franjo, po vlastitim riječima, kao jedini dnevni list svaki dan čita La Repubblicu.
Izvor: katholisches.info

Hoće li se održati Asiz 4? – Državni tajnik Parolin: to bi u godini milosrđa bilo ,,važno”

(Rim) Papa Franjo je prošli tjedan na prvoj ,,međureligijskoj općoj audijenciji u crkvenoj povijesti rekao da religije ne trebaju slijediti fundamentalizme, nego zajedno raditi za siromašne.

Jasniji je bio kardinal državni tajnik Pietro Parolin koji je na simpoziju posvećenom pedesetogodišnjici koncilske izjave Nostra Aetate na Papinskom sveučilištu Gregoriana pred 400 predstavnika svjetskih religija predložio susret Asiz 4.

Novi veliki međureligijski susret religija za mir u Asizu u godini milosrđa ,,bio bi važan, rekao je državni tajnik u prošlu srijedu popodne na Gregorijani.

Istodobno je naglasio da se Katolička Crkva izjavom Nostra Aetate 1965. godine u svojim odnosima prema drugim svjetskim religijama ,,nanovo pozicionirala.

Kardinal državni tajnik je pred 400 religijskih predstavnika izrekao želju koju je zacijelo dogovorio s papom Franjom. Prijedlog pokazuje želju Pape, kao i već njegovih predstavnika Ivana Pavla II. (Asiz 1 i 2) i Benedikta XVI. (Asiz 3) da pozove na kontroverzni susret u Asizu. Susreti u Asizu potječu od inicijative zajednice Sant’Egidio. Održavaju se svake godine, tri puta je katolički poglavar u tome sudjelovao.

Slijedi li nakon Asiza 1, 2 i 3 sada i 2016. godine Asiz 4?

Osobito kontroverzan je bio susret Asiz 1 1986. godine koji je zbog svog sinkretističkog karaktera postao jednim od najkontroverznijih događaja pontifikata Ivana Pavla II. Mnogima nerazumljivo, papa Benedikt XVI. je na 25. obljetnicu Asiza 1 najavio takav susret iako je njegova kritična distanca bila poznata.

Poznate osobe iz katoličkog svijeta, među njima sada već pokojni Mario Palmaro, pozvali su Papu da se distancira od ove ideje.

Benedikt XVI. je dao razumjeti da želi korigirati počinjene pogrješke prvih susreta i ukloniti sinkretističke elemente. O tome je objavljen niz članaka u vatikanskom dnevniku Osservatore Romano kako bi se promicalo ,,ispravno čitanje susreta u A sizu. Svom prijatelju, profesoru Bayerhausu napisao je Benedikt XVI. osobno: ,,Sve ću učiniti da se onemogući sinkretističko i relativističko tumačenje – ,,Imaj povjerenja.

Bojazni su ostale i jedan predstavnik afričkog kulta Yoruba nije se držao propisa.

Hoće li se u godini milosrđa koja počinje 8. prosinca održati i Asiz 4, ovisi o reakcijama drugih religijskih predstavnika ovih dana u Rimu. Vrlo je vjerojatno da će u rujnu ili listopadu 2016. biti Asiz 4. Papa Franjo je 2014. godine u jednoj video poruci svjetskom susretu za mir zajednice Sant’Egidio govorio o tome da budućnost svijeta leži u ,,duhu Asiza. Isto tako je već u siječnju 2015. tijekom svog putovanja po Aziji na letu iz Šri Lanke na Filipine nagovijestio Asiz 4.

,,Nadamo se da ćemo doživjeti daljnje zajedničke inicijative s velikim religioznim tradicijama svijeta i da će one donijeti plodove mira, rekao je doslovno Kardinal državni tajnik.

Izvor: katholisches.info

Vezani članci