nacija.hr

Nauk Katoličke Crkve: Bog nije želio tjelesno umiranje. Tjelesno umiranje ne bi se događalo da nije bilo Adamovog grijeha.

Katekizam Katoličke Crkve (KKC) 1008 iznosi nauk Katoličke Crkve o porijeklu tjelesnog umiranja: “Smrt je posljedica grijeha. Kao vjerodostojni tumač nauka Svetog pisma i Predaje, crkveno Učiteljstvo uči da je smrt ušla u svijet zbog ljudskog grijeha. Iako čovjek posjeduje smrtnu narav, Bog je odredio da ne umre. Smrt je dakle protivna naumu Boga Stvoritelja; ona je ušla u svijet kao posljedica grijeha. “Tjelesna smrt, od koje bi čovjek bio pošteđen da nije sagriješio”, postala je tako čovjekov “posljednji neprijatelj”, koji treba biti pobijeđen.”

KKC 1018: “Zbog istočnog grijeha, čovjek mora podnijeti “tjelesnu smrt, od koje bi bio posteđen, da nije sagriješio”.

KKC 399: “Pismo pokazuje dramatične posljedice toga prvog neposluha. Adam i Eva smjesta gube milost izvorne svetosti. Plaše se tog Boga o kojemu su stvorili krivu sliku, to jest kao Boga ljubomorna na svoje povlastice.”

KKC 400: “Time je razoren sklad koji je, zahvaljujući izvornoj svetosti, u njima vladao; slomljeno je gospodstvo duhovnih moći duše nad tijelom, povezanost muškarca i žene podvrgnuta je napetostima, odnosi će im biti u znaku požude i gospodarenja. Sklad sa stvorenjem narušen je: vidljivo stvorenje postalo je čovjeku strano i neprijateljsko. Zbog čovjeka stvorenje je podvrgnuto”prolaznosti” (Rim 8,20). I na kraju, ostvarit će se posljedica izričito najavljena za slučaj neposluha:čovjek će se “vratiti u prah iz kojeg je uzet”. Smrt ulazi u povijest čovječanstva.”

KKC 402: “Svi su ljudi zahvaćeni Adamovim grijehom. Sv. Pavao kaže: “Neposluhom jednoga čovjeka svi su postali grešnici” (Rim 5,19); “kao sto po jednom Čovjeku uđe u svijet grijeh i po grijehu smrt, i time što svi sagriješiše, na sve ljude prijeđe smrt” (Rim 5,12). Toj općenitosti grijeha i smrti apostol suprotstavlja općenitost spasenja u Kristu: “Dakle grijeh jednoga – svim ljudima na osudu, tako i pravednost jednoga (to jest Krista) – svim ljudima na opravdanje, na život” (Rim 5,18)”

KKC 403: “Slijedeći svetog Pavla Crkva je uvijek naučavala da golema bijeda koja pritište ljude i njihova sklonost na zlo i na smrt nisu shvatljivi bez veze s Adamovim grijehom i činjenice da nam je on u nasljeđe predao grijeh s kojim se rađamo svi zaraženi…”

Pročitajte i članak napisan prema Katekizmu Katoličke Crkve:

Nauk Katoličke Crkve: Noa i Potop su stvarna povijest

Vezani članci