nacija.hr

Krivovjerni biskupi njemačke govorne skupine očajni jer im većina biskupa na Sinodi ne daje podršku

Sa bloga Traditio Ecclesiae prenosimo:

U današnjoj izjavi njemačka jezična skupina na Obiteljskoj sinodi čiji je moderator kardinal Christoph Schönborn objavljuje da se želi odlučno distancirati od katoličkih sinodskih otaca. Konkretna imena nisu spomenuli:
,,S velikom potresenošću i tugom primili smo otvorene izjave pojedinih sinodskih otaca o osobama, sadržaju i tijeku Sinode. To proturječi duhu zajedničkog hoda, duhu Sinode i njezinim elementarnim pravilima. Porabljene slike i usporedbe nisu samo paušalne i krive, nego i uvredljive. Odlučno se distanciramo.

Sa bloga Traditio Ecclesiae prenosimo i ovaj tekst:

Sinoda: ,,Nadmoćna većina protiv Pričesti za rastavljene ponovno civilno oženjene”

(Rim) Matteo Matzuzzi, vatikanist talijanskog dnevnika Il Foglio napisao je u 14.52 na Twitteru: ,,++Nadmoćna većina protiv Pričesti za rastavljene ponovno oženjene prema izvorima sa Sinode++
Već nekoliko minuta ranije je Sebastien Maillard, vatikanist dnevnika francuske biskupske konferencije La Croix je tweetao: ,,Ogromna većina protiv Pričesti za rastavljene ponovno oženjene prema promatračima u sinodskoj dvorani.
U jednom drugom tweetu je Matzuzzi napisao oko 15 sati: ,,Na kraju je sve pitanje brojeva. Počinje se prebrojavati…
Glasovanja tijekom rada Sinode kakva su se održala još prošle godine papa Franjo za ovu Sinodu nije više predvidio. To je bila točka koju su kritizirala trinaestorica kardinala sinodskih otaca u svojem pismu žalbe papi Franji. Privremena glasovanja prije zaključnog glasovanja o Relatio finalis na kraju Sinode služe orijentaciji među sinodskim ocima kako bi se vidjelo u kojem smjeru idu stavovi o jednoj temi.
Ako bi se glasovanje potvrdilo, to bi značilo da su se sinodski oci mogli izboriti protiv sinodske režije. Jučerašnje glasovanje bi u svakom slučaju bilo samo orijentacijsko koje doduše anticipira zaključno glasovanje o temi. Zaključno glasovanje je predviđeno za sljedeću subotu, 24. listopada.
Dugo je bilo nejasno kako će se održati zaključno glasovanje. Kardinali koji su se žalili izrazili su brigu da će Papa Sinodi dopustiti glasovanje u cijelosti, a ne za pojedinačne paragrafe. Generalni tajnik Sinode kardinal Baldisseri prošli je tjedan zajamčio kardinalu Pellu da će se glasovati paragraf po paragraf. No, sigurnosti o tome još nema.
Sve u svemu, u zraku se osjeća nejasnoća kako će Sinoda uopće završiti. Upravo su Papini najuži suradnici kao kardinal Baldisseri i Tagle stvorili nejasnoću. Hoće li se objaviti Relatio finalis? Hoće li postojati posinodsko pismo? Govor pape Franje u prošlu subotu na svečanoj proslavi (koju je on želio) 50. obljetnice uvođenja biskupske sinode te prekjučer objavljeni intervju s kardinalom Walterom Kasperom izazivaju novu nesigurnost.
Kardinal Kasper je nagovijestio da bi se moglo pričekati dok se izda posinodsko pismo, ali bi stoga Papina izjava trebala navijestiti pripuštanje Pričesti rastavljenih ponovno civilno oženjenih. Budući da Kasper u ovoj stvari spada u skupinu najbližih Papinih osoba od povjerenja te njegova izjava teško da bi mogla biti zahtjev Papi, već prije nagovještaj onoga što Papa namjerava. Barem se s obzirom na dosadašnji tijek Sinode ova varijanta može isključiti.Isto to vrijedi i za Papinu najavu da želi decentralizirati Crkvu. Roberto de Mattei već je upozorio na to da bi decentralizacija mogla služiti kao izlazak iz slijepe ulice u kojoj sjedi progresivni tabor ako se Sinoda većinski odluči protiv ‘novog milosrđa’. Onda bi se umjesto naglašene sinodalnosti krenulo putem decentralizacije. Drugim riječima, Afrika bi mogla zadržati katolički nauk dok bi biskupske konferencije u zapadnom svijetu prakticirale liberalno otvaranje?
[Update] Prema vlastitom istraživanju Matzuzzijeva procjena koja se poziva na francuskog vatikanista Maillarda preoptimistična je. Izjava je u načelu točna, ali se na putu Sinode nalazi još previše stupica da bi načelna orijentacija većine sinodskih otaca mogla biti dostatna. Postoji ustrojena manjina, nazvali je mi kasperovcima, progresistima ili bergogliovcima, koja je odlučna postići zadane ciljeve o rastavljenima ponovno vjenčanima, homoseksualcima, kontracepciji i nezakonitim partnerstvima općenito. Kako bi sve to uspjelo, svaki dan se sastaje maleni kružok s najvećim mogućim sudjelovanjem, analizira i improvizira s velikom umješnošću i, dakako, s doziranim, no ipak uvijek ponovno porabljenim adutom papinskog autoriteta koji se uvijek drži u ruci. Činjenica je da je ova manjina iznenađena otporom sinodskih otaca. Kako će se još razviti ova sinodska improvizacija između pritisaka i protu-pritisaka, teško je stoga predvidjeti. Hoće li se zbog otpora promijeniti namjere i doći do povlačenja? To nije isključeno, ali sada se još čini malo vjerojatnim. Činjenica je da se od predaje pisma žalbe trinaestorice kardinala traže alternativni putovi kako bi se u slučaju nužde i unatoč Sinodi i njezinu, eventualno neugodnom, zaključnom glasovanju još uspio postići cilj.Tekst: Giuseppe Nardi 
Izvor: katholisches.info

Samo smicalice i varke: igraju li Marx & Co da dobiju na vremenu?

Da njemačka jezična skupina igra nekakvu igru najavljivao je i ovaj Gersdorffov članak koji je objavljen jučer 20. listopada. No Poznanjski nadbiskup Gadecki, nepokolebljiv u obrani katoličkog nauka o braku i spolnosti, ne da se obmanuti. Je li ovo današnje distanciranje i izoliranje od sinodskih otaca promjena strategije, još ne možemo znati. Radi boljeg uvida u manevre progresističkog tabora objavljujemo ovaj članak.
U posljednjem tjednu zasjedanja Obiteljske sinode progresistički tabor se pojačano trudi ostaviti utisak da ne teži za promjenama crkvenog nauka.
I doista su berlinski nadbiskup Heiner Koch i biskup Franz-Josef Bode iz Osnabrücka u jučerašnjim (20. listopada) intervjuima (s obzirom na njihova uvjerenja i držanje!) htjeli ispasti naglašeno umjereni i smiruju nade za velikim promjenama kod kontroverznih tema.
Ovaj stil je zapanjujući jer su kardinal Marx, nadbiskup Koch i biskup Bode vrlo jasno iznijeli svoja stajališta o Pričesti za rastavljene ponovno oženjene, izvanbračna partnerstva itd.
Stanislaw Gadecki, poznanjski nadbiskup, predsjednik Poljske biskupske konferencije i trenutačno najvažnija osoba konzervativnog tabora na Sinodi drži ove postupke čistom varkom.
S velikom vjerojatnošću Gadecki ima pravo. Već duže vremena njemački liberalni katolicizam tvrdi da je Sinoda tek početak korjenite revolucije unutar Crkve.
Nakon Sinode bi liberalni biskupi mogli pokušati progurati na svoju ruku reforme koje nisu uspjeli postići na Sinodi. Stoga tako uporno zahtijevaju više autonomije na razini biskupskih konferencija. Nejasno i višeznačno zaključno izvješće Sinode bi bilo od pomoći progresističkim biskupima: oni bi dokument interpretirali po svojoj volji. 
 
Konkretno bi za Njemačku time bio pripravljen put prema nacionalnoj Crkvi koja će sama sebi sklepati svoje Učiteljstvo. 
 
Izvor: mathias-von-gersdorff.blogspot.com

Vezani članci