nacija.hr

Znanost, obrazovanje i šport

Tekst: Mate Knezović, predsjednik Obiteljske stranke

U vrijeme kada mnoštvo migranata prolazi Hrvatskom pitao sam se ima li smisla nastaviti objavu ovog Plana. Međutim, ne smijemo dopusti da nas trenutni događaji odvuku od vizije Hrvatske. Upravo zbog toga nastavljam objavu ovog Plana. Dok ovo pišem supruga me u polušali pita hoću li se zauzeti za uvođenje arapskog jezika kao obaveznog ili izbornog predmeta.

ZNANOST

Čovjek je radoznalo biće. Zbog te rado-znalosti treba mu omogućiti da uistinu doznaje sve bitne informacije i znanja. Zbog te radoznalosti čovjek je otkrio znanost kao alat koji pomaže čovjeku za preživljavanje, napredak, samoostvarenje i ispunjenje.

Neosporna je činjenica da su Hrvati svijetu dali izvrsne znanstvenike. Dok je svijet imao i ima ogromne koristi od hrvatskih znanstvenika i znanosti, dotle Hrvati nisu i nemaju toliku korist. Znanstvene institucije i visoko školstvo su zapušteni. U znanost i znanstvenike se premalo ulaže i još manje ih se koristi za napredak Hrvatske i hrvatskog naroda. Hrvatska znanost mora služiti hrvatskom narodu i razvoju države. Vlade, Sabor i općenito vlast u Hrvatskoj gotovo da i ne traže mišljenje znanstvenika. Hrvatska tako nema uopće ni smjernice svog razvoja. Kod izbora smjera razvoja Hrvatske znanstvenici bi morali biti jedan od temeljnih čimbenika određivanja tog razvoja. Na žalost, Vlada i znanost su na različitim kolosijecima. Nije došlo do tog susreta i tako naši znanstvenici ostaju daleko od svog izvornog poslanja. Stoga je Hrvatskoj nužan zaokret.

U politici se pojavila i opasna tendencija zlouporabe znanosti u ideološke svrhe. Primjer tome je tzv. zdravstveni odgoj. Nadalje, političari ne uzimaju ozbiljno znanost i struku kod izrade zakona, kod promjena Ustava, kod razvoja industrije, poljodjelstva, zaštite okoliša i dr.. Pedagoške i psihološke znanosti su danas razvijene i treba ih koristiti u odgoju i obrazovanju. Hrvatska politika mora uzeti u obzir geostrategiju, političke znanosti (oslobođene od razornog komunističkog i gendrerističkog virusa). Hrvatska treba razvoj temeljen i na informacijama. Dalje, Hrvatska treba razvoj koji će uzimati u obzir energetiku kao znanost i struku, demografiju, filozofiju, teologiju, antropologiju, razna inženjerska zanimanja. Hrvatski znanstvenici vape za uvažavanjem i oživotvorenjem svojih ideja. Politika je ta koja može osloboditi znanost od ideoloških okova u kojima se nalazi od dolaska komunista na vlast. Tek poneke znanstvene ideje i sa zakašnjenjem pomogle su Hrvatskoj i hrvatskom narodu. Nova hrvatska politika znači novi pristup znanosti koja služi čovjeku od njegovog začeća do prirodne smrti.

Nadalje, ogroman je potencijal naših znanstvenika koji su u službi nekih drugih zemalja i ljudi. Prijenos tog znanja na Hrvatsku, a osobito naše mlađe znanstvenike, može nam donijeti višestruke blagodati.

ODGOJ I OBRAZOVANJE

Odgoj i obrazovanje ljudske osobe počinju, praktično, njegovim začećem i završavaju njegovom smrću. Odgoj je prvenstveno u zadaći i rukama roditelja i obitelji. Odgoj mora biti usmjeren ka odgoju za vrijednosti. Lažna je dilema neutralan odgoj. Ne postoji neutralan odgoj. Stoga mlade treba učiti vještinama i znanjima odgoja. Ukoliko imamo odgojene ljude i odgojen narod, tada će taj narod znati svrhu svog postojanja. Odgojeni ljudi poštuju druge i drugačije, no imaju vlastito mišljenje i uvjerenje kojeg se u životu drže. Dakle, moramo imati odgojene mlade da bismo sutra imali odgojenu djecu. Dobar odgoj isključuje mnoštvo nesreća i zala koje čekaju neodgojene. Dobar odgoj formira hrabre, požrtvovane, radine i odgovorne ljude. Dobar odgoj stvara domoljube koji ne prodaju domovinu, nego joj se daruju. Nesumnjivo je da Hrvatska treba ulagati u odgoj kao cjelovit razvoj ljudske osobnosti i talenata. Odgoju, dakle, služe roditelji, šira obitelj, mediji, škola, vjerske ustanove, visokoškolske i znanstvene institucije. Ne treba govoriti kako se u odgoj malo ulaže, dok se u neodgoj, neodgovornost, raskaleašenost, lažnu sliku čovjeka i svijeta ulažu ogromna sredstva. Odgojeni ljudi nisu podložni manipulacijama, nego ih raskrinkavaju. Neodgojeni ljudi su mainipulatori i sami podložni manipulacijama. Odgoj je, dakle, ključ mentalnog, duhovnog i tjelesnog zdravlja. Dobar odgoj je smanjenje troškova zdravstva, školstva, zatvorskog sustava, naknada štete. Dobar odgoj je ključ razvoja dobrog društva.

Obrazovanje je nastvak odgoja. Odgoj i obrazovanje su međusobno isprepleteni. Obrazovanje pripada pretežito znanstvenim i školskim ustanovama kao što su vrtići, a osobito škola te visokoškolske ustanove. Danas se promiče i cjeloživotno obrazovanje. Dobro obrazovanje i obrazovni sustav podrazumijeva zdovoljstvo i dobar odgoj i obrazovanje učitelja, profesora, ravnatelja, ministara, agencija. U Hrvatskoj je deficit svega ovoga. Taj deficit je najveći u ministru, ministarstvu i agencijama za odgoj i obrazovanje.

Hrvatski obrazovni sustav je pod neprestanim udarima raznoraznih kurikuluma, HNOS-ova, šuvarovskih reformi… Kroz to vrijeme dovoljno je proći pored škola i uvidjeti njihovu zapuštenost. Neke škole padaju po glavama djece, dok se istovremeno ulažu milijuni u raznorazne destruktivne udruge koje šire laž i smrt našoj djeci. Ulažu se milijuni u stalne reforme, propise i mnoštvo tereta koji padaju na učitelje i profesore. Istovremeno im se oduzima bilo kakva mogućnost sankcioniranja neodgojenih učenika. Naši učitelji su pod strašnim mentalnim pritiskom ministarstva i raznoraznih zavoda i centara. Ispiranje mozga nastavnog osoblja i učenika sve je sofisticiranije i sve više usmjereno na uništavanja autoriteta škole, obitelji i bilo kakvih autoriteta. Djeci se pune glave navodnim dječjim pravima, dok se istovremeno uništava njihova osobnost. Sve ove devijacije valja odlučno prekinuti i vratiti učiteljima i djeci dostojanstvo.

ŠPORT

Špot za sve mogao bi biti moto za sve Hrvate. Kod ovog trebamo znati da današnje vrijeme vuče ljude na slabu fizičku aktivnost. Tjelesna aktivnost vrlo je važna za tjelesno, fizičko i duhovno zdravlje pojedinaca i naroda u cjelini. Šport nije samo vrhunska igra, nego aktivnost prilagođena čovjekovim mogućnostima i potrebama za njegovo zdravlje. Hrvatsku treba pokrenuti i u ovom smislu gibanja, kretanja, igre.

Šport treba nuditi od najranije dobi. Šport potiče zdrav razvoj, prijateljstvo, spoznaju vlastite snage i snage ljudi oko nas, naše i njihove vještine, poštivanje sebe i protivnika, daje nam samopouzdanje i snagu, izdržljivost i ljepotu tijela. Zato treba razvijati infrastrukturu koja će omogućiti svima bavljenje športom. Izuzetno je važna svijest roditelja i poticanje djece na bavljenje športom. Svako dijete ima dar i u športskom smislu. Trebamo imati roditelje, učitelje, trenere koji će to prepoznati i sustav koji će im omogućiti razvoj.

Izgradnja dvorana, plivališta, igrališta, bazena, parkova mora biti promišljena i vođena od strane države i lokalne zajednice. Ne treba posebno naglašavati nadarenost i vještinu Hrvata. Usprkos malim sredstvima i često lošoj organizaciji Hrvati postižu vrhunske rezultate u športu. To pokazuje našu volju, snagu, domišljatost, snagu odricanja i želje za uspjehom.

Zaključak: Znanost, obrazovnaje i šport moraju surađivati, međusobno se poticati i zajednički osmišljavati razvoj mladih ljudi i nacije u cjelini.

Komentiraj

Podjeli sa nama svoje mišljenje

Vezani članci