nacija.hr

Kardinal, savjetnik dvojice papa: Šest dana Stvaranja su stvarni dani, a Adam i Eva stvarni prvi par

Kardinal Ernesto Ruffini, teološki savjetnik dvojice papa, Pia XII. i Pavla VI., bibličar i član Papinskog biblijskog povjerenstva, uz to što je bio vrhunski katolički stručnjak za Sveto Pismo, bio je poznat po velikom zanimanju za prirodne znanosti i osnivanju katoličkog biološko-medicinskog saveza sv. Luke. U svojoj knjizi “Teorija evolucije suđena razumom i vjerom”, na 200 stranica teksta, kardinal Ruffini upoznao je katoličku javnost s autentičnim katoličkim tumačenjem biblijskih izvještaja o 6 dana Stvaranja i prvome paru ljudi, Adamu i Evi, koje je objavio Bog u Knjizi Postanka.

Tekst: Kardinal Ernesto Ruffini

Priredio: Ante Božić

U ovom kratkom prilogu donosimo, u skraćenom obliku, samo zaključke kardinala Ruffinija o autentičnom nauku Katoličke Crkve.

Šest dana Stvaranja su stvarni dani tjedna, a nisu duga vremenska razdoblja

Kardinal Ernesto Ruffini o autentičnom katoličkom tumačenju 6 dana Stvaranja, zaključuje: „Ako je autor stvarno želio govoriti o običnim danima, kao što mi vjerujemo, koje je izraze trebao koristiti da bi bili jasniji od onih koje je prihvatio? …očito je načelo da najbolji komentator, najautentičniji tumač Knjige Postanka ili fraze jest njezin autor. U knjizi Izlaska šestodnevlje (6 dana Stvaranja) je uzeto da bude uobičajeni tjedan…Sveto pismo ograničava račun na razdoblje tjedna…To je to. Ne ide dalje…Zato, sveti tekst očito govori o građanskim, običnim danima, a ne o razdobljima; jednodušno tumačenje Otaca svjedoči za to. [1]

Adam i Eva su od Boga izravno stvoreni stvarni prvi par ljudi od kojih svi ljudi imaju porijeklo

Kardinal Ernesto Ruffini naglašava važnost nauka o jedinstvu ljudske vrste i porijeklu svih ljudi od prvoga para ljudi, Adama i Eve: Istina je vjere da je ljudska vrsta jedna i da su svi ljudi proizašli iz ista dva roditelja. Može se reći da je to jedna od najtemeljnijih istina katoličke vjere. Ići ćemo i dalje, pobijati ovo temeljno načelo bio bi napad na samu opstojnost kršćanstva. [2]

Kardinal Ruffini iznosi i činjenicu da je Sveta stolica potvrdila stav Provincijskog sabora u Kölnu, održanog 1860. godine, koji je svečano proglasio: „Naši prvi roditelji bili su stvoreni trenutačno od Boga. Nadalje, proglašavamo da je proturječno Svetom pismu i vjeri mišljenje onih koji se usuđuju tvrditi da je čovjek, što se tiče njegovog tijela, izveden spontanim rađanjem iz nesavršene prirode, koji je kontinuirano unaprijeđivan (evoluiran) dok nije došao u sadašnje ljudsko stanje. [3]

NikadaSeNijeDogodilaEvolucija

Već u samom predgovoru svoje knjige, kardinal Ruffini iznosi zaključak o autentičnom katoličkom stavu prema hipotezi evolucije: „Evolucija nema znanstvenu osnovu pa čak i ako ju se omeđi samo na tijelo – ne može biti priznata.[4]

Kardinal Ruffini istaknuo je da sigurnost stvaranja Eve od Adamova boka osnažuje i tvrdnju trenutačnog stvaranja Adama iz zemlje i jasno zaključuje: „Tijelo žene je oblikovano izravno od Boga i tako ne dolazi putem evolucije, tko će vjerovati da tijelo čovjeka, muževnog spola, dolazi iz životinjske zvijeri ? Kakav apsurd ! … Ako želimo biti uz Sveto Pismo, moramo ga prihvatiti u cijelosti…“ [5]

Kardinal Ruffini dodaje: „Nitko neće zanijekati da priroda djeluje uvijek i svugdje na isti način i nikada ne prelazi granice svoga vlastitog reda“ i nadalje pita „Tko bi bio spreman vjerovati da je Adam imao za oca i majku dvije zvijeri ?“ [6]

Kardinal Ruffini odbacujući ideju teističke evolucije postavlja pitanje „ako mora biti posebnog Božjeg zahvata, zašto je (od strane teističkih evolucionista) životinja određena kao tvar radije negoli prah zemaljski o kojem Biblija govori? Sigurno nije teže Svemogućem oblikovati Adamovo tijelo izravno od gline zemaljske negoli što bi mu bilo proizvesti ga od tijela životinje.“[7]

Nadalje, kardinal Ruffini pokazuje povijesni primjer oporbe nauku Crkve i rasizam koji je iz toga proizlazio: „U 18. stoljeću nereligiozna filozofija Voltairea, dizajnirana da uhvati Bibliju u pogrešci, držala je da postoje mnoga porijekla ljudi:’ Samo slijepac može dopustiti sumnju da su bijelci, crnci…potpuno različite rase (vrste). U 19. stoljeću čak je i politika ušla u to pitanje. Dok su Amerikanci naveliko prakticirali ‘trgovinu robljem’, ministar Calhoun, želeći opravdati svoje sunarodnjake, odgovorio je 1844. …govoreći da crnci nisu iste vrste kao i bijelci. Od druge polovice 19. stoljeća…predlažu i podržavaju, više ili manje napadno, hipotezu o različitim ljudskim vrstama (poligeniju).“ [8]

Kardinal Ruffini zatim nudi sljedeće činjenice kojima odbacuje ta nekatolička vjerovanja: 1. Anatomska i fiziološka sličnost i međusobna plodnost „rasa“, 2. Psihološke sličnosti rasa – uporaba govornog jezika, religijske i moralne svijesti, umjetničke i praktične kreativnosti i kaže da je Crkva uvijek držala taj nauk i suvremena sekularizirana znanost priznaje istinu tog nauka: „Katolička Crkva, koja je uvijek držala tjelesno i psihičko jedinstvo ljudske rase [vrste] i neumorno ga branila – poglavito u nedavnim vremenima – protiv nemalih suprotnih mišljenja predstavljenih kao znanstvenim, danas je podržano od većine predstavnika antropologije, lingvistike i etnologije.“ [9]

[1] Ernesto Ruffini, The Theory Of Evolution Judged By Reason And Faith , 1959., 77-79.str.

[2] Isto, 96. str.

[3] Isto, str. 113.

[4] Isto, Preface

[5] Isto, str. 123.

[6] Isto, str. 138.-139.

[7] Isto, str. 148.-149.

[8] Isto, 97. str.

[9] Isto, 98. str.

Vezani članci